fredag 1 mars 2013

dag 63

I dag tog vi en härlig skogsrunda och Zally kommer inte få några valpar i dag heller..
37,7 visade tempen, valparna har börjat sjunka lite, men ligger fortfarande väldigt högt..
Zally mår bra är lugn och glad precis som vanligt..

När jag känner på magen, så känner jag alltid mer på höger sida, så det blir nog ett ojämnt antal valpar har jag fått för mig, är så nyfiken..

Tror mer och mer på Måndag!! Snart vet vi:-))

37,6 vid kl 12.00

37,2 kl 19,07

Kanske i morgon, övermorgon???

Zally väger 14,8kg från början vägde hon 11,5kg =3,2kg
magen 62cm från början 46cm =16cm
bröstkorgen 64cm från början 53cm=11cm

Detta blir eftersom Zally kallades för Zally Zalsa som liten, en danskull!!

Tango
Zalsa
Lambada
Flamenco
samba
 rumba
cha-cha-cha
pasodoble
bolero
salsa
mambo

5 kommentarer:

  1. nu tycker jag att dom små valpisarna kan komma ut,
    det är ju olidligt spännande!ska bli roligt och se vad som gömmer sig i zallys lilla mage.. kiara är också nyfiken på hur många småsyskon det kan bli, vi
    gissar på 4 st.
    Kiara med matte johanna

    SvaraRadera
  2. Jag själv tror på 3 eller 5 för på ena sidan sparkar det mera än på den andra sidan;-)) Kanske du har rätt Johanna!!!

    SvaraRadera
  3. Såååå späääänande, vill veta nuuuuuu. Har inget tålamod just nu är så nyfiken...

    Annelie o Co

    SvaraRadera
  4. Åh vad hon håller oss på halster nu lilla Zally, men hon är väl som mamma Wilma och får ett par dagar senare än beräknat :-)Så nyfikna nu ju!!! Men tror på 4-5 :-))

    SvaraRadera
  5. Vi på North Bend1 mars 2013 kl. 10:15

    Oj oj oj!!!!!!!

    SvaraRadera